![]() SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. De term houdt alle activiteiten in die je uitvoert om te zorgen dat je site goed te vinden is in de Google search engine en andere zoekmachines. SEO activiteiten beslaan.: De techniek: hoe is de website opgebouwd? Kan Google de pagina gemakkelijk 'lezen? Is de structuur van de website gemakkelijk te begrijpen? De content: gebruik je de juiste zoekwoorden? Dus de woorden die jouw bezoekers gebruiken om hun informatie te vinden? Staan die woorden op de juiste plaats in de tekst? En beantwoord je hun zoekvraag met jouw tekst? De autoriteit van de site: vinden andere websites je zo relevant dat ze naar jou linken? En verwijs jij je bezoekers ook door naar informatie die elders op internet staat? Eengoede beoordeling vanGoogleop deze 3 pijlers wordt beloond meteenhogere positie in de zoekresultaten. Wil je meteen weten met welke SEO diensten wij jouw website in de zoekmachineresultaten kunnen laten stijgen? |
![]() Duplizierter Inhalt Duplicate Content - Was ist das genau? Wenn ganze, größtenteils identische Blöcke Inhalt - und dann vor allem Textinhalt - an verschiedenen Stellen vorkommen im Internet, ist die Rede von doppeltem oder dupliziertem Inhalt. Die unterschiedlichen Stellen sind die verschiedenen URLs, entweder innerhalb derselben Website dann ist der Domainname derselbe, z.B. https://www.Domainname.de/Webseite1.html: und https://www.Domainname.de/identisch-mit-Webseite1.html): oder auf verschiedenen Websites z.B. https://www.Website1.de/Webseite1.html: und https://www.Website2.nl/identisch-mit-Webseite1.html).: Da hört es jedoch nicht auf. Manchmal gibt es von einer Website sowohl eine Version mit www- als auch ohne, mit größtenteils demselben Content. Auch das ist duplizierter Inhalt. Dasselbe gilt für eine Version mit HTTP: -Protokoll, neben einer Website mit HTTPS: -Protokoll. In manchen Fällen ist duplizierter Content unvermeidlich. In diese Lage geraten Webshops, wenn sie technischen oder anderen Inhalt wörtlich übernehmen von der Website Ihres Produktlieferanten. Normalerweise erkennt Google diese Situationen und interpretiert sie nicht als duplizierten Inhalt. Die URLs mit dem Inhalt der Lieferanten sind in diesem Fall original. Diese werden gewöhnlich höher angezeigt in den Suchergebnissen. Damit Webshop-Betreiber trotzdem gut abschneiden können, müssen sie beim Optimieren Ihrer Webseiten besonders Wert legen auf einzigartigen Inhalt. |
![]() Niet veel mensen zullen geïnteresseerd zijn in de nieuwste wetgeving rond taxichauffeurs in de binnenstad, en de mensen die dat artikel lezen zullen waarschijnlijk concurrenten zijn, en niet mensen die zelf de taxi nemen. Nee, als mensen op zoek zijn naar een taxichauffeur of bloemist tikken ze op hun smartphone door naar Google en typen ze bloemen kopen Amersfoort of taxi Rotterdam. In deze situatie is het vreselijk belangrijk dat je bovenaan de lijst staat, want niet veel mensen kijken op Google verder dan hun neus lang is. De eerste drie resultaten in Google zijn meestal al goed voor een 75 procent van alle clicks. Als je daarbuiten valt, ziet et er niet al te best uit. Als je niet op de eerste pagina staat, ben je nagenoeg onvindbaar. Bedenk je maar eens hoe lang het geleden is dat jij verder hebt gekeken dan de eerste pagina. Als je voor content gaat, doe je het ineens het best voor jouw zoekmachine optimalisatie. Wie zijn eigen teksten wil optimaliseren, heeft geen beter beginpunt dan SEO Page Optimizer. Met SEO Page Optimizer krijg jij een precies beeld van hoe goed jouw content is in de ogen van zoekmachines als Google. |
![]() Regel 3: Google wil antwoorden en geen rankingtrucs. Dus wat heb je nodig om je site te ranken? Vragen beter beantwoorden dan wie dan ook op het internet. Probeer dingen niet te ingewikkeld te maken. En probeer Google niet voor de gek te houden met vaak korte-termijntactieken. Zie je, SEO hoeft niet moeilijk te zijn. 7 SEO fundamentals voor beginners. Hopelijk begin je nu in te zien dat SEO niet super gecompliceerd hoeft te zijn. Eigenlijk is het vrij eenvoudig. Nou ja, in ieder geval de basis. Maar zelfs als je alleen de SEO-fundamentals toepast kan dat een GROOT verschil maken voor de positie van je site. |
![]() SEO Redactie M media 2020-10-23T11:33:0702:00.: Wat is de betekenis van SEO en wat houdt het in? Zoekmachineoptimalisatie of SEO search engine optimalisation is een activiteit die er voor zorgt dat een website kan worden gevonden in zoekmachines voor woorden en zinnen die relevant zijn voor wat de site te bieden heeft. |
![]() Als je iets op Google zoekt, zie je betaalde en gratis zoekresultaten. De betaalde resultaten zijn de advertenties, die vaak bovenaan de pagina verschijnen. Het instellen en optimaliseren van deze advertenties valt onder SEA Search Engine Advertizing. Naast de advertenties zie je ook organische zoekresultaten. Voor deze resultaten wordt niet betaald en ze verschijnen op jouw scherm omdat Google heeft ingeschat dat deze websites het beste bij jouw zoekopdracht passen. SEO - of zoekmachine-optimalisatie - richt zich op dit gratis gedeelte van de zoekmachine. Wat is SEO of zoekmachine optimalisatie? SEO staat voor Search Engine Optimization en heeft als voornaamste doel om websites online beter vindbaar te maken. Zoekmachines als Google, Bing en Yahoo verwerken zoekopdrachten van hun gebruikers. Als ik bijvoorbeeld op Wat is SEO? zoek, levert dit een heleboel resultaten op: de zoekresultaten. |
![]() Hoger in de zoekresultaten komen is iets wat iedere website eigenaar of beheerder wilt bereiken. Maar hoe werkt zoekmachine optimalisatie eigenlijk? Tegenwoordig is bijna elk bedrijf wel te vinden op het internet, in de meeste gevallen is dat door middel van een website. Sommige bedrijven zijn zelfs alleen maar via het internet te vinden, denk aan een online winkel voor kleding. Zulke webshops gaan en staan met het online vindbaar zijn van hun online winkel. Toch blijkt dat alleen een website hebben en aanwezig zijn op het internet niet genoeg is om ook echt goed gevonden te worden door de doelgroep. Om dit op te lossen kan er zoekmachine optimalisatie SEO uitgevoerd worden. De aspecten van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie draait om een aantal aspecten.: De eerste stap in zoekmachine optimalisatie is het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek, je wilt immers weten waar jouw doelgroep op zoekt. |
![]() Daarna is het een kwestie van meten. We monitoren je website op regelmatige basis en kijken middels Google Analytics en Google Search Console naar de prestaties van je website, gebruikersgedrag en je positie in Google. We adviseren o.b.v. van ons onderzoek en voeren op pragmatische wijze aanpassingen door om de koers van je website continu bij te sturen. Gratis SEO scan? |
![]() Want hoewel Google jouw website op tientallen, zo niet honderden punten doormeet, is al die moeite bedoeld om het antwoord te geven op slechts één centrale vraag: geeft jouw website het beste antwoord op de vraag die de bezoeker stelt? We nemen de drie pijlers van SEO even kort met je door zodat jij die vraag zelf kunt leren beantwoorden. Content is de verzamelnaam van alles waarmee jij de bezoeker informeert. Denk dan vooral aan teksten, afbeeldingen en videos. Maar een test of een ander hulpmiddel waarmee de bezoeker antwoord krijgt op zijn of haar vraag, scharen we onder content. Google waardeert een landingspagina die unieke top-content levert uiteraard hoger dan eentje met teksten die zijn overgeschreven van een andere site duplicate content. Sommige bedrijven doen eerst een zoekwoordenonderzoek en kiezen vervolgens voor een vorm seo-copywriting die zo over de top is, dat Google er géén waardering voor op kan brengen. Dus: zorg dat je weet wat je doet! |
![]() Digital marketing impact. Search Engine Optimization SEO. Social Media Marketing. 4 min leestijd. Wat is SEO search engine optimization? Geschreven door Jasper Wouters. 15 januari 2019. Als supervisor van een marketingteam heb je nu heel waarschijnlijk een vage definitie van online vindbaarheid of SEO in je hoofd. Wat zeg je ervan als we je verlossen van die vage definitie en je eens écht vertellen wat SEO is en waarom het belangrijk is om ermee te starten? Wat is SEO? SEO is een Angelsaksisch acroniem voor 'Search' Engine Optimization'. In het Nederlands beter bekend als zoekmachine-optimalisatie. Een gegeven dat iedereen bezighoudt. Van CMO tot copywriter naar CEO. Iedereen weet er iets van, maar weinigen weten nu echt wat het allemaal inhoudt. SEO is een verzameling van technieken die gericht zijn op het verbeteren van je website zodat hij makkelijker vindbaar wordt voor zoekmachines. |
![]() Termen zoals SEO en linkbuilding zeggen je waarschijnlijk niet veel maar ze zijn essentieel om goed gevonden te worden in Google. Gratis dan welteverstaan. Met gratis bedoelen wij de zoekresultaten onder de betaalde advertenties in Google. Hiervoor heeft Google bepaalde regels en richtlijnen waaraan jouw website moet voldoen om hoog te ranken. Om het een klein beetje begrijpbaar te maken leggen we je eerst uit wat SEO nu precies is. En gaan we dieper in op de drie belangrijke pijlers om goed vindbaar te zijn in Google. |
![]() SEO houdt in dat je je website op alle onderdelen zo aanpast optimaliseert dat deze op voor jou belangrijke zoekwoorden ofwel keywords zo goed mogelijk gevonden wordt in Google en andere zoekmachines. Niet alleen de techniek is belangrijk, maar zeker ook de inhoud van je website. Hoe meer de inhoud van je website aansluit bij wat je bezoekers willen, des te beter dat is. Beter gevonden worden door potentiële klanten, die vervolgens op je website blijven en doen wat jij graag wilt bijvoorbeeld een bestelling plaatsen, een opdracht afnemen of contact opnemen voor meer informatie betekent over het algemeen ook meer omzet. Search Engine Optimization is niet alleen het verbeteren van de vindbaarheid van de website, het is ook het voorkomen van een verslechtering van de vindbaarheid van de website, zoals bijvoorbeeld door gekopieerde teksten. Google is veruit de belangrijkste zoekmachine in Nederland. JXR SEM richt zich dan ook met name op een betere score en daarmee vindbaarheid in de zoekmachine van Google. |
![]() Want SEO maakt het mogelijk om niet alleen meer, maar ook de juiste bezoekers naar je website te trekken. Maar wat is SEO zoekmachine optimalisatie dan precies en hoe werkt het? Wij zetten het allemaal voor je op een rijtje. |
![]() Maar tegenwoordig gaat een bezoeker vrijwel nooit verder dan die eerste pagina.Het is dus zaak dat je op pagina 1 in Google terecht komt. En dat is het uiteindelijke doel van SEO. Mensen moeten naar jouw website komen. Als ze eenmaal op jouw website komen, blijven ze op je pagina. Ze bekijken je producten en/of diensten, en wie weet gaan ze er dan gebruik van maken. En dat betekent dat je iets hebt verkocht, en je er dus een omzet mee genereert. Lees ook: goede, unieke webteksten schrijven voor SEO Hoe doe je SEO? Maar hoe doe je SEO? Je weet wat het betekent, je weet het doel. |
![]() We maken graag een passend voorstel op maat voor je! Hoe werkt SEO en kan ik dit niet gewoon zelf doen? Zoekmachine optimalisatie werkt als je het blijft doen. Als je jouw zoekwoorden in kaart blijft brengen en daarop bijstuurt. Jouw website on- en offpage blijft optimaliseren en verrijken met nieuwe content. Dit kun je zelf doen. Onze ervaring leert echter dat SEO een tijdrovende klus is die dan vaak snel in het gedrang komt met andere lopende zaken, waardoor de posities snel weer dalen in de zoekmachine. Wat is de samenwerking en verschillen tussen SEO en SEA. Met SEO beïnvloed je de organische resultaten, met SEA worden de betaalde resultaten bedoeld. Samen maken zij de zoekmachine resultatenpagina SERP. Met SEA betaal je voor elke klik die je krijgt, voor SEO betaal je niet voor de klikken. Vaak zetten bedrijven eerst SEA in om direct vindbaar te zijn in de zoekmachine en data te verzamelen. Die data kan daarna ingezet worden voor SEO. Op die manier werken zijn samen aan de vindbaarheid van jouw website. Gratis Quickscan aanvragen. Waarom je baat hebt bij SEO. Als je eenmaal bovenaan Google staat ontvang je gratis klikken naar jouw website. |